Zgłoszenie serwisowe SILESIA TERM
Warunki gwarancji podstawowej i dodatkowej:
Warunki gwarancji dodatkowej
SILESIA TERM
Śląskie Centrum Pomp Ciepła Sp. z o.o. (dalej „ST”) zapewnia sprawne funkcjonowanie pomp ciepła pod warunkami przedstawionymi poniżej:
Śląskie Centrum Pomp Ciepła Sp. z o.o. (dalej „ST”) zapewnia sprawne funkcjonowanie pomp ciepła pod warunkami przedstawionymi poniżej:
- urządzenia są montowane przez przeszkolonych instalatorów posiadających niezbędną wiedzę oraz uprawnienia do instalacji pomp ciepła, zgodnie wytycznymi producenta zawartymi w instrukcji obsługi oraz z obowiązującymi w Polsce przepisami i normami,
- urządzenia są użytkowane zgodnie z zasadami użytkowania, konserwacji oraz z przeznaczeniem, zawartymi w instrukcji obsługi,
- urządzenia są uruchamiane, naprawiane i serwisowane przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta.
- ST udziela gwarancji do do jakości sprzedawanych pomp ciepła (dalej „urządzenie”):
- Gwarancja podstawowa - 24 miesiące od dnia uruchomienia urządzenia, lecz nie dłużej niż 27 miesięcy od daty dostawy urządzenia.
Warunkiem obowiązywania gwarancji podstawowej jest:
- posiadanie ważnej Karty Gwarancyjnej wypełnionej przez osoby do tego uprawnione oraz dowodu zakupu,
- wykonanie przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta płatnego pierwszego uruchomienia w wysokości:
- 500 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności ≤ 25 kW,
- 1000 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 25 kW ≤ 40 kW,
- 2000 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 40 kW ≤ 90 kW,
- 3000 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 90 kWwykonanie przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta płatnych 2 przeglądów gwarancyjnych. Pierwszy przegląd gwarancyjny powinien być wykonany przed upływem pierwszego roku eksploatacji (np. w 10-11 miesiącu eksploatacji), natomiast drugi przegląd powinien być wykonany przed upływem drugiego roku eksploatacji pompy ciepła (np. w 22-23 miesiącu eksploatacji).
- Koszt jednego okresowego przeglądu wynosi 250 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności ≤ 25 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 500 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 25 kW ≤ 40 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 750 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 40 kW ≤ 90 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 1500 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 90 kW.
Koszt przeglądu nie obejmuje kosztu dojazdu do Użytkownika (liczony jest w dwie strony, od siedziby Producenta do miejsca instalacji urządzenia, wg stawki 1,85 zł/km + 23% VAT).
Do kosztu przeglądu mogą zostać doliczone dodatkowe koszty związane z wymianą części eksploatacyjnych.
Wykonanie przeglądu powinno być potwierdzone wpisem w karcie gwarancyjnej.
W przypadku niewykonania przez Użytkownika pompy ciepła obowiązkowych okresowych przeglądów gwarancyjnych, gwarancja podstawowa na urządzenie wygasa z upływem terminu wykonania wymaganego przeglądu gwarancyjnego.
- Gwarancja dodatkowa - 60 miesięcy od uruchomienia urządzenia, lecz nie dłużej niż 63 miesiące od daty dostawy.
Warunkiem udzielenia gwarancji dodatkowej jest uiszczenie przez Użytkownika opłaty ryczałtowej w czasie trwania pierwszego roku eksploatacji urządzenia (do 12 miesięcy od dnia uruchomienia urządzenia), w wysokości:- 1000 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności ≤ 25 kW,
- 1650 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności > 25 kW ≤ 40 kW,
- 3250 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności > 40 kW < 90 kW,
- 5450 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności > 90 kW.
Dodatkowym warunkiem jest wykonywanie odpłatnych przeglądów okresowych w kolejnych latach eksploatacji w 3, 4 i 5 roku przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta. Każdy przegląd powinien być wykonany przed upływem kolejnego roku eksploatacyjnego. - Koszt jednego okresowego przeglądu wynosi 250 zł + 23% VAT - pompa ciepła o wydajności ≤ 25 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 500 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 25 kW ≤ 40 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 1000 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 40 kW ≤ 90 kW,
- Koszt jednego okresowego przeglądu - 1500 zł + 23% VAT - pompa ciepła > 90 kW.
Koszt przeglądu nie obejmuje kosztu dojazdu do Użytkownika (liczony jest w dwie strony, od siedziby Producenta do miejsca instalacji urządzenia, wg stawki 1,85 zł/km + 23% VAT).
Do kosztu przeglądu mogą zostać doliczone dodatkowe koszty związane z wymianą części eksploatacyjnych.
Wykonanie przeglądu powinno być potwierdzone wpisem w karcie gwarancyjnej.
W przypadku niewykonania przez Użytkownika pompy ciepła obowiązkowych okresowych przeglądów gwarancyjnych, gwarancja dodatkowa na urządzenie wygasa z upływem terminu wykonania wymaganego przeglądu gwarancyjnego.
- Gwarancja podstawowa - 24 miesiące od dnia uruchomienia urządzenia, lecz nie dłużej niż 27 miesięcy od daty dostawy urządzenia.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie wady fizyczne, polegające na wadach materiałowych lub wadliwym wykonaniu, tkwiące w urządzeniu w momencie jego dostarczenia do nabywcy.
- Gwarancja obowiązuje jedynie w stosunku do urządzeń, które zostały prawidłowo zainstalowane, uruchomione i eksploatowane zgodnie z warunkami zawartymi w dokumentacji techniczno-ruchowej (dalej „dokumentacja DTR”) urządzenia.
- Gwarancja wygasa w przypadku:
- dokonania jakiejkolwiek naprawy lub przeróbki urządzenia przez osobę inną niż upoważniony pracownik działu serwisowego ST,
- naruszenia, uszkodzenia, zerwania plomb lub innych zabezpieczeń urządzeń,
- naruszenia obowiązków wynikających dla nabywcy z udzielonej gwarancji,
- w przypadku zainstalowania urządzenia, jego uruchomienia lub eksploatacji niezgodnie z dokumentacją DTR urządzenia,
- upływu okresu gwarancji.
- Gwarancją nie są objęte wszelkie usterki inne niż tkwiące w urządzeniu w momencie jego dostarczenia nabywcy, w szczególności powstałe wskutek:
- niewłaściwego zamontowania, zainstalowania bądź eksploatacji urządzenia, przez co należy rozumieć dokonanie tych czynności sprzecznie z zasadami obsługi urządzenia lub przez niewykwalifikowany personel,
- używania urządzeń w warunkach nieodpowiadających ich zwykłemu przeznaczeniu lub w warunkach innych niż określone w dokumentacji DTR urządzenia,
- oddziaływania jakiejkolwiek siły lub czynnika zewnętrznego, w tym także promieniowania jonizującego, pola magnetycznego, czynników chemicznych lub mechanicznych, zalania urządzenia oraz działania sił przyrody,
- wadliwego transportu, składowania, przechowywania, czyszczenia albo konserwacji urządzenia,
- zwarcia w instalacji elektrycznej poza urządzeniem.
- W razie wystąpienia w okresie gwarancyjnym wady fizycznej, nabywcy urządzenia przysługuje nieodpłatna naprawa urządzenia lub jego części. ST może zdecydować, że zamiast naprawy danej części wymieni ją na wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady, nabywca niezwłocznie, nie później jednak w ciągu 2 dni od dnia jej wykrycia, poinformuje o tym ST i zaniecha używania urządzenia do czasu usunięcia wady. Zgłoszenie wady wraz z jej opisem należy zgłosić na piśmie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Gotowość instalacji do pierwszego uruchomienia, stwierdzone wady lub usterki należy zgłaszać do Gwaranta, e-mail: serwis@silesia-term.pl.
- Po wykonaniu pierwszego uruchomienia i wypełnieniu protokołu przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta, Użytkownik odsyła w terminie 30 dni od daty wykonania usługi kopię Karty Pierwszego Uruchomienia urządzenia do Gwaranta na adres: SILESIA TERM Śląskie Centrum Pomp Ciepła Sp. z o.o., Nowy Dwór 6, 48-130 Kietrz, e-mail: serwis@silesia-term.pl.
- W chwili odbioru Karty Gwarancyjnej należy upewnić się, czy numer seryjny urządzenia oraz data zakupu są zgodne z numerem seryjnym i datami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Kartę̨ gwarancyjną należy przechowywać wraz z dowodem zapłaty, a w przypadku ujawnienia usterki – udostępnić ją Gwarantowi.
- Urządzenie należy użytkować zgodnie z zasadami bhp i ppoż. oraz innymi określonymi prawem powszechnie obowiązującym.
- Obowiązek dbałości – urządzenie musi być traktowane z dbałością i uwagą przez Użytkownika tak, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia szkód lub usterek.
- Zgłoszenia awarii są przyjmowane pod numerami serwisowymi podanymi na stronie Gwaranta.
- Gwarancja obejmuje urządzenia zakupione i użytkowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w miejscu, gdzie dokonano pierwszego uruchomienia.
- W ramach gwarancji zostaną bezpłatnie usunięte wszystkie wady jednoznacznie wynikające z winy producenta. Uszkodzone wymienione części stanowią własność firmy Gwaranta.
- Naprawa urządzenia wykonywana będzie u Użytkownika. Przez naprawę̨ rozumie się wykonywanie czynności o charakterze specjalistycznym, właściwym dla usunięcia wady bądź usterki w zakresie objętym niniejsza Gwarancją.
- W okresie trwania gwarancji Gwarant zapewnia bezpłatne dokonanie naprawy, usuniecie wady fizycznej urządzenia, w terminie:
- 14 dni od daty dokonania zgłoszenia, jeżeli usuniecie wady nie wymaga wymiany elementów konstrukcyjnych przedmiotu umowy, pod warunkiem udostępnienia urządzenia przez nabywcę w terminie określonym przez ST, chyba że konieczne będzie sprowadzenie części zamiennej od producenta, w którym to przypadku ST zakreśli nabywcy nowy termin usunięcia wady, nie dłuższy niż 8 tygodni licząc od udostępnienia urządzenia,
- 21 dni od daty dokonania zgłoszenia, jeżeli usuniecie wady wymaga wymiany elementów konstrukcyjnych, pod warunkiem udostępnienia urządzenia przez nabywcę w terminie określonym przez ST, chyba że konieczne będzie sprowadzenie części zamiennej od producenta, w którym to przypadku ST zakreśli nabywcy nowy termin usunięcia wady, nie dłuższy niż 8 tygodni licząc od udostępnienia urządzenia.
- Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z lokalnymi warunkamitechnicznymi i wymogami bezpieczeństwa. Niestosowanie się do tych przepisów oraz jakiekolwiek samowolne dokonanie zmian przeróbek w urządzeniu przez osobę nieupoważnioną powoduje utratę gwarancji.
- W przypadku, gdy Użytkownik dwukrotnie uniemożliwi dokonanie naprawy gwarancyjnej, mimo gotowości Gwaranta do jej wykonania, to uważa się, że Użytkownik zrezygnował z roszczenia zawartego w zgłoszeniu gwarancyjnym.
- Użytkownik ponosić będzie wszelkie koszty związane z nieuzasadnionym wezwaniem Serwisu Producenta/Autoryzowanego Serwisanta w przypadku stwierdzenia prawidłowego działania urządzenia lub gdy przyczyną zatrzymania było uszkodzenie w instalacji współpracującej (instalacji grzewczej c.o., instalacji elektrycznej, a także braku bądź nieprawidłowego zasilania elektrycznego).
- Serwis Producenta/Autoryzowany Serwisant może odmówić wykonania naprawy urządzenia w przypadku, gdy zostały wprowadzone w nim lub w jego bezpośrednim otoczeniu przeróbki zagrażające bezpiecznemu użytkowaniu urządzenia.
- W przypadku gwarancyjnej wymiany urządzenia na nowe, okres gwarancji liczony jest jak dla nowego urządzenia.
- Gwarancja nie obejmuje części eksploatacyjnych, które ulegają̨ naturalnemu zużyciu, uszkodzeń mechanicznych, czynności serwisowych, kontrolnych, pomiarowych i regulacji układu, dokonywanych na sprawnym urządzeniu bez związku z jego awarią (takie czynności mogą być dodatkową usługą, płatną zgodnie z obowiązującymi cennikami).
- Gwarancją nie są objęte uszkodzenia urządzenia spowodowane:
- niewłaściwym użytkowaniem lub nadmierną eksploatacją urządzenia przez Użytkownika w czasie trwania gwarancji,
- użytkowaniem urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi lub przepisami bezpieczeństwa,
- zewnętrznymi czynnikami mechanicznymi, atmosferycznymi, wyładowaniami atmosferycznymi itp.,
- zastosowaniem niewłaściwego zasilania elektrycznego oraz przepięciami i spadkami napięć w sieci elektroenergetycznej,
- niewłaściwą, niesprawną lub wadliwą instalacją elektryczną (np. podłączeniem do nieuziemionego gniazda zasilającego),
- brakiem instalacji uziemiającej (ochronnej) urządzenia,
- napełnieniem i uzupełnieniem instalacji glikolem nie spełniającym norm jakości,
- sterowanie urządzeniem za pomocą̨ automatyki innej niż zalecana przez producenta,
- brakiem odpowiednich filtrów, naczyń przeponowych i zaworów bezpieczeństwa, dobranych zgodnie ze sztuką budowlaną,
- stosowaniem jako nośnika ciepła płynu o niezgodnym z zaleceniami producenta stężeniu substancji niezamarzającej (o zbyt wysokiej temperaturze krystalizacji),
- podłączeniem do niesprawnej lub grożącej zamrożeniem instalacji, korozją, odbarwieniami lub przebarwieniami,
- innymi czynnikami powstałymi nie z winy producenta.
- Gwarancja nie obejmuje urządzenia:
- które nie zostały uruchomione i wyregulowane przez Serwis Producenta/Autoryzowanego Serwisanta,
- w których dokonywano zmian lub przeróbek przez osoby nieupoważnione,
- które nie posiadają̨ poprawnie i całkowicie wypełnionych kart gwarancyjnych,
- które zostały zalane wodą wodociągową oraz pracują̨ na instalacji bez źródła szczytowego np. grzałki elektrycznej lub kotła i będące nie podłączone do automatyki pompy ciepła, które zapewniają minimalną temperaturę powrotu do prawidłowej pracy pompy ciepła,
- które posiadają zerwanie plomby lub inne zabezpieczenia urządzenia
- Gwarant nie odpowiada za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie.rządzenia nie wynikające z wady produkcyjnej i konstrukcyjnej.
- Wszelkie dalsze roszczenia Użytkownika w ramach uprawnień z gwarancji, a w szczególności roszczenia odszkodowawcze z tytułu poniesionych szkód (specjalne, karne, następcze lub pośrednie szkody), utraconych danych, utraconych korzyści i zysków, bez względu na ich podstawę prawną, są wykluczone.
Niniejszym oświadczam, że:
- urządzenie zostało dostarczone zgodnie z zamówieniem,
- firma instalacyjna zaznajomiła mnie z zasadą działania i obsługą urządzenia oraz przekazała komplet dokumentacji,
- przyjmuję do wiadomości zalecenia producenta pompy ciepła oraz niniejsze „Warunki gwarancji pomp ciepła”,
- potwierdzam prawidłowe działanie urządzenia w dniu uruchomienia.
Polityka prywatności / Klauzula informacyjna